ЕФЕКТИВНІСТЬ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ХІМІЇ В СУЧАСНІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2414-0260.2024.1.64-69Ключові слова:
навчання хімії в ЗЗСО; інноваційні технології; STEM освіта; «Інтелект України»; ефективність навчанняАнотація
Розвиток і якість освіти в державі є ефективним індикатором стану її суспільного розвитку. Ланка середньої освіти займає ключову роль в підготовці професійних кадрів високої кваліфікації, тому моніторинг ефективності навчання природничих наук, зокрема хімії, є надзвичайно актуальним і дозволяє критично проаналізувати якість реформування середньої школи, яка активно запроваджується в Україні останніми роками. В роботі досліджено і проаналізовано ефективність навчання хімії за традиційною програмою рівня стандарту та за альтернативною науково-освітньою програмою «Інтелект України», яка широко впроваджує інноваційні технології навчання в поєднанні з елементами STEM освіти. Об’єктом дослідження вибрані 7-9 класи ЗЗСО Закарпатської області, які працюють виключно за традиційною програмою навчання хімії, виключно за програмою науково-освітнього проєкту «Інтелект України» та ЗЗСО, які працюють за комбінованою схемою (наявні класи, які навчаються за різними програмами). Експериментальні дані вказують, що за такими показниками як коефіцієнт якості знань та ступінь навченості учнів, класи, які навчаються за програмою науково-освітнього проєкту «Інтелект України» мають вищі навчальні досягнення на 10-15%, що вказує на більш високу ефективність засвоєння хімії учнями 7-9 класів.