ЕФЕКТИВНІСТЬ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ХІМІЇ В СУЧАСНІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • М.В. Сливка ДВНЗ «Ужгородський національний університет», ЗСО Ужгородський приватний ліцей «ТеоБенд», Україна https://orcid.org/0000-0003-4788-0511
  • Т.В. Лабатій ДВНЗ «Ужгородський національний університет», ЗЗСО І-ІІІ ст. № 8 в м. Виноградів, Україна
  • В.О. Бестріцька ДВНЗ «Ужгородський національний університет», Україна
  • Н.І. Король ДВНЗ «Ужгородський національний університет», Україна https://orcid.org/0000-0001-7155-1676
  • М.Ю. Цанько ЗЗСО Ужгородський ліцей «Лідер», Україна
  • І.П. Стерчо ДВНЗ «Ужгородський національний університет», Україна https://orcid.org/0000-0002-9752-9343
  • С.С. Мільович ДВНЗ «Ужгородський національний університет», Україна https://orcid.org/0000-0002-4878-2887
  • А.О. Кривов'яз ДВНЗ «Ужгородський національний університет», Україна
  • М.Ю. Онисько ДВНЗ «Ужгородський національний університет», Україна https://orcid.org/0000-0001-6121-828X

DOI:

https://doi.org/10.24144/2414-0260.2024.1.64-69

Ключові слова:

навчання хімії в ЗЗСО; інноваційні технології; STEM освіта; «Інтелект України»; ефективність навчання

Анотація

Розвиток і якість освіти в державі є ефективним індикатором стану її суспільного розвитку. Ланка середньої освіти займає ключову роль в підготовці професійних кадрів високої кваліфікації, тому моніторинг ефективності навчання природничих наук, зокрема хімії, є надзвичайно актуальним і дозволяє критично проаналізувати якість реформування середньої школи, яка активно запроваджується в Україні останніми роками. В роботі досліджено і проаналізовано ефективність навчання хімії за традиційною програмою рівня стандарту та за альтернативною науково-освітньою програмою «Інтелект України», яка широко впроваджує інноваційні технології навчання в поєднанні з елементами STEM освіти. Об’єктом дослідження вибрані 7-9 класи ЗЗСО Закарпатської області, які працюють виключно за традиційною програмою навчання хімії, виключно за програмою науково-освітнього проєкту «Інтелект України» та ЗЗСО, які працюють за комбінованою схемою (наявні класи, які навчаються за різними програмами). Експериментальні дані вказують, що за такими показниками як коефіцієнт якості знань та ступінь навченості учнів, класи, які навчаються за програмою науково-освітнього проєкту «Інтелект України» мають вищі навчальні досягнення на 10-15%, що вказує на більш високу ефективність засвоєння хімії учнями 7-9 класів.

Біографії авторів

М.В. Сливка , ДВНЗ «Ужгородський національний університет», ЗСО Ужгородський приватний ліцей «ТеоБенд»

доктор хімічних наук, професор, професор кафедри органічної хімії; вчитель ЗЗСО Ужгородський приватний ліцей «ТеоБенд»

Т.В. Лабатій , ДВНЗ «Ужгородський національний університет», ЗЗСО І-ІІІ ст. № 8 в м. Виноградів

магістрант 2 року навчання ННІХЕ; вчитель ЗЗСО І-ІІІ ст. № 8 в м. Виноградів

В.О. Бестріцька , ДВНЗ «Ужгородський національний університет»

 магістрант 1 року навчання ННІХЕ

Н.І. Король , ДВНЗ «Ужгородський національний університет»

кандидат хімічних наук, доцент, доцент кафедри органічної хімії

М.Ю. Цанько , ЗЗСО Ужгородський ліцей «Лідер»

вчитель вищої категорії, вчитель-методист ЗЗСО Ужгородський ліцей «Лідер»

І.П. Стерчо , ДВНЗ «Ужгородський національний університет»

к.х.н., доц.

С.С. Мільович , ДВНЗ «Ужгородський національний університет»

к.х.н., доц.

PhD, Associate Professor

А.О. Кривов'яз , ДВНЗ «Ужгородський національний університет»

к.х.н., доц.

М.Ю. Онисько , ДВНЗ «Ужгородський національний університет»

д.х.н., доц., завідувач кафедрою органічної хімії

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-12