ПЕРШІ КРОКИ НАВЧАННЯ ХІМІЇ В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ: РЕЗУЛЬТАТИ САМООЦІНЮВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2414-0260.2024.2.115-118Ключові слова:
самооцінювання на уроках хімії; спостереження; експеримент; викладання хімії.Анотація
Самооцінювання стає важливим елементом у сучасному освітньому процесі, зокрема при вивчення хімії. Сучасні підходи до освіти спрямовані не тільки на передачу знань, а і на розвиток в учнів здатності самостійно оцінювати свої досягнення та виявляти труднощі у засвоєнні матеріалу. Завдяки цьому учні вчаться відповідальніше підходити до свого навчання, стають більш самостійними та мотивованими. Самооцінювання є ключовим компонентом сучасних методичних підходів у викладанні, оскільки сприяє розвитку самостійності, критичного мислення та особистої відповідальності учнів. У даній роботі досліджено і проаналізовано результати самооцінювання учнями першої теми з хімії «Хімія. Перші кроки». Об’єктом дослідження вибрані учні 7-х класів Ужгородського ліцею ім. А Волошина, які розпочали вивчення хімії за програмою НУШ. Результати дослідження показали рівень засвоєння учнями пройденого матеріалу та недостатнє розуміння історії розвитку хімії, наслідків недотримання техніки безпеки під час роботи у хімічному кабінеті, труднощі у систематизації лабораторного обладнання. Такий аналіз допоможе ефективніше адаптувати навчальний процес до потреб учнів і покращити їхні результати.
Посилання
Modelna navchalna programa: “Chimiya. 7-9 klasy” dlya zakladiv zagalnoyi serednyoi osvity. Avtor Oleksiy Grygorovich (“Rekomendovano Ministerstvom osvity I nauky Ukrayiny” nakaz Ministerstva osvity I nauky Ukrayiny vid 27.12.2023 №1575). [Elektronnyi resurs]. (in Ukr).
Berendyeyev S., Kosenchuk U., Lysogor L. Sychasni pidhody I technologiyi Novoyi ukrayinskoyi shkoly: kompetentnisno oriyentovani zavdannya yak zasib formuvannya klyuchovych kompetentnostey. Vypusk 2: Navchalno-metodychnyi posibnyk. Kyiv, 2023. S 145. [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu: (in Ukr).
Grygorovych O., Nedorub O. Chimiya, pidruchnyk dlya 7 klasu zakladiv zagalnoyi serednyoyi osvity”. Kyiv: “Ranok”, 2024. S 208. [Elektronnyi resurs]. (in Ukr).
Yaroshenko O.G., Korshevnyuk T.V. Chimiya: pidruchnyk dlya 7 kl. zakladiv zagalnoyi serednyoyi osvity. Kyiv: UOVTS “Orion”, 2024. S.160. [Elektronnyi resurs]. (in Ukr).
Midak L.Ya., Kuzyshyn O.V., Pahomov Yu.D., Buzhdygan H.V. Chimiya: pidruchnyk dlya 7 kl. zakladiv serednyoyi osvity. Ternopil: Aston, 2024. S 192. [Elektronnyi resurs]. (in Ukr).
Popel P., Kryklya L. Chimiya: pidruchnyk dlya 7 kl. zakladiv zagalnoyi serednyoyi osvity. Kyiv: VTS “Akademiya”, 2024. S 152. [Elektronnyi resurs]. (in Ukr).
Brown G.T., Harris L.R. The future of self-assessment in classroom practice: Reframing self-assessment as a core competency. Frontline Learning Research. 2014. № 2(1). 22–30.
Ivanytska N.A. Formy ta metody samootsinyuvannya ta vzayemootsinyuvannya uchniv v umovah zmishanoho navchannya. Materialy Vseukrayinskoyi naukovo-praktychnoyi konferenciyi. Innovatsiyni praktyky naukovoyi osvity (Kyiv, 8-11 grudnya 2021 r.). Kyiv: Instytut obdarovanoyi dytyny NAPN Ukrayiny. 2021. S.185-187. [Elektronnyi resurs]. (in Ukr).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ліцензування
Стаття та будь-який пов’язаний з нею опублікований матеріал поширюється за ліцензією Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)
Умови цієї ліцензії не впливають на права автора чи іншого творчого виконавця захищати цілісність і право власності на свою роботу.
Авторське право на макет журналу та обкладинки повністю належить ДВНЗ "Ужгородський національний університет".
Весь контент публікується добросовісно, і думки, висловлені авторами, є тільки їхніми та не обов’язково відображають точку зору ДВНЗ "Ужгородський національний університет".
Автори надають РВВ ДВНЗ "Ужгородський національний університет" ліцензію на публікацію статті та ідентифікують себе як першовидавця.
Авторське право
Авторські права на будь-яку статтю зберігаються за автором(ами).
Публікацію статті мають схвалити всі автори та відповідальні органи інститутів, в яких виконувалося дослідження, якщо такі є.
Автори можуть уповноважити одного зі своїх співавторів діяти від їхнього імені та бути автором-кореспондентом, який відповідає за листування з редакційною командою журналу.
Автори можуть надати будь-якій третій стороні право вільно використовувати статтю за умови зазначення авторів та належного оформлення цитування.