ПЕРШІ КРОКИ НАВЧАННЯ ХІМІЇ В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ: РЕЗУЛЬТАТИ САМООЦІНЮВАННЯ

Автор(и)

  • О.В. Зубака ДВНЗ «Ужгородський національний університет», Україна https://orcid.org/0009-0004-1175-2723
  • І.Є. Барчій ДВНЗ «Ужгородський національний університет», Україна https://orcid.org/0000-0002-3124-8346
  • А.І. Погодін ДВНЗ «Ужгородський національний університет», Україна https://orcid.org/0000-0002-2430-3220
  • М.І. Лапко ДВНЗ «Ужгородський національний університет», Україна
  • І.К. Завадська ДВНЗ «Ужгородський національний університет», Україна
  • Н.В. Федак-Поштак Ужгородський ліцей ім.А Волошина, Україна
  • О.М. Гончарова Ужгородський ліцей ім.А Волошина, Україна
  • С.Б. Залуцька Ужгородський ліцей ім.А Волошина, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2414-0260.2024.2.115-118

Ключові слова:

самооцінювання на уроках хімії; спостереження; експеримент; викладання хімії.

Анотація

Самооцінювання стає важливим елементом у сучасному освітньому процесі, зокрема при вивчення хімії. Сучасні підходи до освіти спрямовані не тільки на передачу знань, а і на розвиток в учнів здатності самостійно оцінювати свої досягнення та виявляти труднощі у засвоєнні матеріалу. Завдяки цьому учні вчаться відповідальніше підходити до свого навчання, стають більш самостійними та мотивованими. Самооцінювання є ключовим компонентом сучасних методичних підходів у викладанні, оскільки сприяє розвитку самостійності, критичного мислення та особистої відповідальності учнів. У даній роботі досліджено і проаналізовано результати самооцінювання учнями першої теми з хімії «Хімія. Перші кроки». Об’єктом дослідження вибрані учні 7-х класів Ужгородського ліцею ім. А Волошина, які розпочали вивчення хімії за програмою НУШ. Результати дослідження показали рівень засвоєння учнями пройденого матеріалу та недостатнє розуміння історії розвитку хімії, наслідків недотримання техніки безпеки під час роботи у хімічному кабінеті, труднощі у систематизації лабораторного обладнання. Такий аналіз допоможе ефективніше адаптувати навчальний процес до потреб учнів і покращити їхні результати.

Біографії авторів

О.В. Зубака , ДВНЗ «Ужгородський національний університет»

К.х.н., доцент, доцент

І.Є. Барчій , ДВНЗ «Ужгородський національний університет»

Д.х.н., професор, завідувач кафедри неорганічної хімії

А.І. Погодін, ДВНЗ «Ужгородський національний університет»

К.х.н., старший науковий співробітник, доцент

М.І. Лапко , ДВНЗ «Ужгородський національний університет»

Студент

І.К. Завадська , ДВНЗ «Ужгородський національний університет»

Студент

Н.В. Федак-Поштак , Ужгородський ліцей ім.А Волошина

Вчитель-методист, завуч

О.М. Гончарова , Ужгородський ліцей ім.А Волошина

Вчитель вищої категорії,вчитель

С.Б. Залуцька , Ужгородський ліцей ім.А Волошина

Вчитель вищої категорії, вчитель

Посилання

Modelna navchalna programa: “Chimiya. 7-9 klasy” dlya zakladiv zagalnoyi serednyoi osvity. Avtor Oleksiy Grygorovich (“Rekomendovano Ministerstvom osvity I nauky Ukrayiny” nakaz Ministerstva osvity I nauky Ukrayiny vid 27.12.2023 №1575). [Elektronnyi resurs]. (in Ukr).

Berendyeyev S., Kosenchuk U., Lysogor L. Sychasni pidhody I technologiyi Novoyi ukrayinskoyi shkoly: kompetentnisno oriyentovani zavdannya yak zasib formuvannya klyuchovych kompetentnostey. Vypusk 2: Navchalno-metodychnyi posibnyk. Kyiv, 2023. S 145. [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu: (in Ukr).

Grygorovych O., Nedorub O. Chimiya, pidruchnyk dlya 7 klasu zakladiv zagalnoyi serednyoyi osvity”. Kyiv: “Ranok”, 2024. S 208. [Elektronnyi resurs]. (in Ukr).

Yaroshenko O.G., Korshevnyuk T.V. Chimiya: pidruchnyk dlya 7 kl. zakladiv zagalnoyi serednyoyi osvity. Kyiv: UOVTS “Orion”, 2024. S.160. [Elektronnyi resurs]. (in Ukr).

Midak L.Ya., Kuzyshyn O.V., Pahomov Yu.D., Buzhdygan H.V. Chimiya: pidruchnyk dlya 7 kl. zakladiv serednyoyi osvity. Ternopil: Aston, 2024. S 192. [Elektronnyi resurs]. (in Ukr).

Popel P., Kryklya L. Chimiya: pidruchnyk dlya 7 kl. zakladiv zagalnoyi serednyoyi osvity. Kyiv: VTS “Akademiya”, 2024. S 152. [Elektronnyi resurs]. (in Ukr).

Brown G.T., Harris L.R. The future of self-assessment in classroom practice: Reframing self-assessment as a core competency. Frontline Learning Research. 2014. № 2(1). 22–30.

Ivanytska N.A. Formy ta metody samootsinyuvannya ta vzayemootsinyuvannya uchniv v umovah zmishanoho navchannya. Materialy Vseukrayinskoyi naukovo-praktychnoyi konferenciyi. Innovatsiyni praktyky naukovoyi osvity (Kyiv, 8-11 grudnya 2021 r.). Kyiv: Instytut obdarovanoyi dytyny NAPN Ukrayiny. 2021. S.185-187. [Elektronnyi resurs]. (in Ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-09