ПЕРШІ КРОКИ НАВЧАННЯ ХІМІЇ В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ: РЕЗУЛЬТАТИ САМООЦІНЮВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2414-0260.2024.2.115-118Ключові слова:
самооцінювання на уроках хімії; спостереження; експеримент; викладання хімії.Анотація
Самооцінювання стає важливим елементом у сучасному освітньому процесі, зокрема при вивчення хімії. Сучасні підходи до освіти спрямовані не тільки на передачу знань, а і на розвиток в учнів здатності самостійно оцінювати свої досягнення та виявляти труднощі у засвоєнні матеріалу. Завдяки цьому учні вчаться відповідальніше підходити до свого навчання, стають більш самостійними та мотивованими. Самооцінювання є ключовим компонентом сучасних методичних підходів у викладанні, оскільки сприяє розвитку самостійності, критичного мислення та особистої відповідальності учнів. У даній роботі досліджено і проаналізовано результати самооцінювання учнями першої теми з хімії «Хімія. Перші кроки». Об’єктом дослідження вибрані учні 7-х класів Ужгородського ліцею ім. А Волошина, які розпочали вивчення хімії за програмою НУШ. Результати дослідження показали рівень засвоєння учнями пройденого матеріалу та недостатнє розуміння історії розвитку хімії, наслідків недотримання техніки безпеки під час роботи у хімічному кабінеті, труднощі у систематизації лабораторного обладнання. Такий аналіз допоможе ефективніше адаптувати навчальний процес до потреб учнів і покращити їхні результати.
Посилання
Modelna navchalna programa: “Chimiya. 7-9 klasy” dlya zakladiv zagalnoyi serednyoi osvity. Avtor Oleksiy Grygorovich (“Rekomendovano Ministerstvom osvity I nauky Ukrayiny” nakaz Ministerstva osvity I nauky Ukrayiny vid 27.12.2023 №1575). [Elektronnyi resurs]. (in Ukr).
Berendyeyev S., Kosenchuk U., Lysogor L. Sychasni pidhody I technologiyi Novoyi ukrayinskoyi shkoly: kompetentnisno oriyentovani zavdannya yak zasib formuvannya klyuchovych kompetentnostey. Vypusk 2: Navchalno-metodychnyi posibnyk. Kyiv, 2023. S 145. [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu: (in Ukr).
Grygorovych O., Nedorub O. Chimiya, pidruchnyk dlya 7 klasu zakladiv zagalnoyi serednyoyi osvity”. Kyiv: “Ranok”, 2024. S 208. [Elektronnyi resurs]. (in Ukr).
Yaroshenko O.G., Korshevnyuk T.V. Chimiya: pidruchnyk dlya 7 kl. zakladiv zagalnoyi serednyoyi osvity. Kyiv: UOVTS “Orion”, 2024. S.160. [Elektronnyi resurs]. (in Ukr).
Midak L.Ya., Kuzyshyn O.V., Pahomov Yu.D., Buzhdygan H.V. Chimiya: pidruchnyk dlya 7 kl. zakladiv serednyoyi osvity. Ternopil: Aston, 2024. S 192. [Elektronnyi resurs]. (in Ukr).
Popel P., Kryklya L. Chimiya: pidruchnyk dlya 7 kl. zakladiv zagalnoyi serednyoyi osvity. Kyiv: VTS “Akademiya”, 2024. S 152. [Elektronnyi resurs]. (in Ukr).
Brown G.T., Harris L.R. The future of self-assessment in classroom practice: Reframing self-assessment as a core competency. Frontline Learning Research. 2014. № 2(1). 22–30.
Ivanytska N.A. Formy ta metody samootsinyuvannya ta vzayemootsinyuvannya uchniv v umovah zmishanoho navchannya. Materialy Vseukrayinskoyi naukovo-praktychnoyi konferenciyi. Innovatsiyni praktyky naukovoyi osvity (Kyiv, 8-11 grudnya 2021 r.). Kyiv: Instytut obdarovanoyi dytyny NAPN Ukrayiny. 2021. S.185-187. [Elektronnyi resurs]. (in Ukr).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ліцензування
Стаття та будь-який пов’язаний з нею опублікований матеріал поширюється за ліцензією Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)
Умови цієї ліцензії не впливають на права автора чи іншого творчого виконавця захищати цілісність і право власності на свою роботу.
Авторське право на макет журналу та обкладинки повністю належить ДВНЗ "Ужгородський національний університет".
Весь контент публікується добросовісно, і думки, висловлені авторами, є тільки їхніми та не обов’язково відображають точку зору ДВНЗ "Ужгородський національний університет".
Автори надають редакційно-видавничому відділу ДВНЗ "Ужгородський національний університет" ліцензію на публікацію статті та ідентифікують себе як першовидавця.
Авторське право
Авторські права на будь-яку статтю зберігаються за автором(ами).
Публікацію статті мають схвалити всі автори та відповідальні органи інститутів, в яких виконувалося дослідження, якщо такі є.
Автори можуть уповноважити одного зі своїх співавторів діяти від їхнього імені та бути автором-кореспондентом, який відповідає за листування з редакційною командою журналу.
Автори можуть надати будь-якій третій стороні право вільно використовувати статтю за умови зазначення авторів та належного оформлення цитування.