ПРОБЛЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ТА ВИСВІТЛЕННЯ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ЗЕЛЕНОГО КУРСУ В ЗАСОБАХ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ ТА СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2414-0260.2022.1.105-116Анотація
В результаті дослідження українського медіаполя було встановлено, що сукупна кількість всіх публікацій в базі даних за період з 01.01.2019 по 30.06.2021 становить близько 60 млн. матеріалів. Цікавим було порівняти відсоток публікацій екологічної тематики з іншими тематиками в засобах масової інформації. До прикладу, тема боротьби з COVID-19 за період 2020-2021 роки формує 31% інформаційного поля України, що значно перевищуує всі інші теми резонансу. Для порівняння також було проведено дослідження щодо тематики культури, в широкому розумінні. Результати вказують, що всі публікації за 2019-2021 роки, що стосуються культурної складової не набирають навіть 1% загального медіаполя України. Незважаючи на загальне зростання кількості публікацій медіаполя України, екологічна тематика також зростає, утримуючи позиції. При цьому середній показник частоти та кількості публікацій на екологічну тематику та Green Deal за весь період з 2019 по червень 2021 становить – 2,3% медіаполя українських засобів масововї інформації. При цьому, результати оцінки якості висвітлення екологічної складової в засобах масової інформації свідчать про те, що медіаполе теми «екологія» - це, у більшості випадків, звітування про факт події, еколиха чи рішення державних органів влади. Медіа не формують адженду, а слідкують за інфоприводами, а також яскраво демонструють використання медіа як інструменту для поширення інформації, часом, відверто маніпулятивної. Крім того, часткапублікацій із залученням фахових спеціалістів екологів є надто низькою, що безумовноставить під сумнів достовірність та глибину екологічного інформаційного контенту України протягом досліджуваного часу.